שאלות נפוצות

משאבי אנוש וכוח-אדם 

גיוס מהנדסים לתפקידי מחשוב

פנייה - תהליך הגיוס , מהרגע של יצירת קשר הראשוני עם מועמד עד להבאותו לוועדת המכרז ( שלב הסופי לפני קבלת החלטה בעיניינו ועדכון של המועמד) , לוקח 2-3 חודשים.
מספר מועמדים לא קטן עם פוטנציאל להתקבל לטכניון , מוציאים בזמן הזה עבודה אחרת ולא מגיעים לשלבי הסיום.

התייחסות - ההסכמים הקיבוציים מחייבים אותנו לפרסם מכרז פנימי לפני יציאה למכרז חיצוני. בהסכם המהנדסים החדש אנו מבצעים הליך מקביל במכרז פנימי וחיצוני. לשאר הדירוגים חידוש ההסכמים הקיבוציים נמצא בשלבי מו"מ. אנו בתהליך שיפור / החלפת מערכת ההאנטר. ביטלנו את הצורך במבדקים כדי לקצר את תהליכי הגיוס. אנו ערוכים לגיוס מהנדסים חיצוניים תוך מס' ימים מועט.

 

תלוש השכר

פנייה - עד היום לא קיבלתי תלוש אחד של שכר . נאמר לי שרק דרך מחשב מיוחד ניתן לגשת. אי אפשר מהבית.

התייחסות - ניתן להיכנס למערכת תלושי השכר בחילנט מכל מחשב כולל מהטלפון הנייד ומכל מחשב ביתי. לא ניתן לשלוח תלושי שכר במייל מפאת שיקולי אבטחת מידע.
ניתן לפנות לראש המנהל שלך לקבלת עזרה בנושא.
קישור לחילנט - https://technion.net.hilan.co.il/login

פנייה - מעט מאד אנשים מבינים את הרכיבים השונים בתלוש השכר. לנוכח זאת, קשה לעקוב האם כל הרכיבים המגיעים לעובד במסגרת השכר אכן התקבלו, לרבות קידומים (לגבי סגל אקדמי).

פנייה - בנושאים פרטניים, בדגש על תלוש השכר, לא ברור לי למי עליי לפנות. כנ"ל לגבי הזכויות הסוציאליות.

התייחסות - ניתן למצוא כיום באתר משא"ן את כל המידע עפ"י נושאים ובהתאם לסגל - מינהלי או אקדמי. בנוסף, אגף משא"ן נמצא כרגע בתהליך הקמת מרכז שירות אינטראקטיבי חדש, שייקרא "אופק", במסגרתו כל עובד טכניון יוכל בעתיד לצפות בנתונים האישיים הרלוונטיים לתלוש השכר (פורטל אישי). פיילוט מרכז השירות צפוי לעלות בסוף 2024-תחילת 2025. עד להקמת מרכז השירות החדש ניתן לפנות ללשכת הסגל האקדמי כדי לקבל מענה פרטני.

תהליך גיוס

פנייה - במדור גיוס יש מספר עובדות. כמנהלת, אני שולחת בקשה לפרסום מכרז לראש מדור גיוס שמאשרת/ לא מאשרת / מתקנת/ דואגת לפרסם. לאחר מכן התהליך עובר לעובדת אחרת במדור גיוס, לא תמיד ידוע מי מלווה את התהליך, לעיתים כמה מטפלות באותו מכרז וזה מסרבל. צריכה להיות מערכת מנתבת כמו בסאפ, שבכל רגע נתון ידוע בתהליך מי מטפל וסטטוס התהליך.

התייחסות - כחלק מהחידושים במדור, עם שילוב מרכז שירות לעובד ודיגיטציית התהליכים, יפתח למנהלים "און ליין" עם שם הרכזת המטפלת בכל שלב בתהליך הגיוס.
כרגע במצב הנוכחי המנהלים מעודכנים מי הרכזת המטפלת בנושא הערכות שכר (מקבלים מייל עדכון בשוטף),יוכנס לעדכון גם שם הרכזת מנהלת הוועדה.

 

יצירת תיקי עובדים

פנייה - הדוקומנטום, שהוקם ע"י הטכניון, היה אמור לספק את המידע הנחוץ לכל תפקיד רוחבי בקמפוס, כמו רכזות הסמכה, מנהלי בניינים וכו'. עם זאת, פלטפורמת תיוק המידע כיום אינה מאפשרת לחלוק מידע זה, כמו גם אינה מוגדרת בצורה מובנית לפי מדדים נדרשים לגבי כל תפקיד בקמפוס.

התייחסות - המנכ"ל הקים וועדה העוסקת בקידום נושא זה בראשות ראש המינהל של הפקולטה להנדסה כימית, גב' דליה גוטמן. בוועדה ראשי מינהל ויחידות והנושא מתקדם ויוצג במהלך 2025.

 

ביטוח בריאות לעובדים ולמתרגלים

פנייה - ביטוחי הבריאות מנוהלים אצל סוכנים שונים
-כעובד מנהלי אצל סוכנות מדנס.
-כסגל זוטר (ארגון סגל ההוראה בטכניון) אצל www.gilvardi.co.il
אני בטוח שיש כפילות בתשלום - אבל בגלל שאלו שני סוכנים שונים איני יכול לפתור את הבעיה. 

התייחסות - ביטוח הבריאות המשלים לעובדים המנהליים נובע מהסכם מיוחד. הביטוח של ארגון סגל ההוראה הוא יוזמה של הארגון ואינו חלק מהסכם ההעסקה של עובדי סגל הוראה.

 

דיווח על ימי מחלה

פנייה - בעבר נדרשנו למלא מדי חודשיים (!) במערכת הסאפ על היעדר ניצול ימי מחלה. כיום המצב החמיר, ואנו נדרשים למלא זאת מדי חודש.

התייחסות - הכללים לדיווח אי ניצול ימי מחלה נקבעו ע"י המל"ג לכלל האוניברסיטאות וסוכמו מול הסגל האקדמי. מרכז השירות החדש במשא"ן, שנמצא כעת בתהליכי פיתוח, ייתן מענה לסוגיה זו, מאחר ויכלול מידע אישי לכל עובד. כמו כן, ניתן לפנות לראש מדור סגל אקדמי באגף משא"ן בכל עת לצורך קבלת מידע / סיוע.

 

'קביעות' וחוזים אישיים

פנייה - לבטל את ענין הקביעות ולעשות חוזים אישיים עם שכר יותר גבוה.
הקביעות מיושנת ולא רלוונטית לעולם של היום. אני מאמינה שאם עובד טוב, אז ישאירו אותו בכל מקרה. השכר בטכניון הוא מתחת לכל ביקורת ופה אתם נופלים קשות. גם אם מישהו יקבל קביעות, לא בטוח שישאר אם ימצא מקום אחר שישלם יותר טוב

התייחסות - הקביעות מאוגדת בהסכמים קיבוציים וותיקים. אגף משאבי אנוש פועל לחידוש ההסכמים הללו. לדירוג המהנדסים ההסכם החדש נותן פתרון לכך. ואילו לשאר הדירוגים חידוש ההסכמים נמצא בשלבי מו"מ. ישנם גם הסכמים אישיים הנותנים מענה במקרים מסוימים.

שימוע לעובדים זמניים

פנייה - בהעסקה קצרת-טווח של עובדים בפרויקטים ממומנים (בעיקר סטודנטים) אנו נדרשים לקיים "שימוע" לעובדים, למרות שמדובר בחוזה מוגבל בזמן ואין לחבר הסגל אמצעי מימון נוספים.
כאשר מדובר בפרוייקט גדול, בו מועסקים סטודנטים רבים כ"טכנאים", כמות ה"שימועים" יוצרת עומס בלתי סביר על חבר הסגל. להבנתי - אין חובה חוקית לקיים שימוע במקרים אלו.

התייחסות - בהתאם לחוקי העבודה בישראל אנו מחוייבים לבצע שימוע לכל עובד, ללא קשר לצורת העסקתו.
לגבי עובדים ארעיים - קיימת אפשרות לשימוע בכתב. דרך זו אולי מקלה על התהליך.

טפסים

פנייה - חלק גדול מהטפסים אותם אנו נידרשים למלא (לדוגמה: נסיעות,השתלמות ...) הם טיפסי pdf נידרש הדפיסם למלאם, לסרוק ולשלוח בדוא"ל. תהליך ארוך שניתן לקצרו/ליעלו בצורה משמעותית.

התייחסות - ניתן למלא גם קבצי PDF באופן ממוחשב ללא צורך בהדפסה או ברשיון מיוחד. להתקנת תוכנת עריכת של PDF נא לפנות למהנדס המחשוב הפקולטי. בנוסף, הטכניון מטמיע בימים אלו מערכת של טפסים דיגיטליים, הנקראת K2. מערכת זו אמורה לתת לנושא זה מענה.

שימור והערכת עובדים

פנייה - למנהלים אין כלים לשימור והערכת עובדים. 

התייחסות - בטכניון לדירוג המהנדסים יש כלים להערכה ושימור. לדירוגים הנוספים קיימת תוכנית תמריצים וביצוע משובים. כמו כן, אנו עובדים על הסכמים דומים להסכם המהנדסים גם ליתר הדירוגים.

משאבי
מוסד